Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 11 záznamů.  1 - 10další  přejít na záznam: Hledání trvalo 0.00 vteřin. 
Bazální stimulace u dětí s kombinovaným postižením
JAROŠOVÁ, Barbora
V současné době existuje široký rozsah možností pracovního uplatnění, které mohou osoby s mentálním postižením využít. Hlavním cílem práce je zjistit, jaké možnosti a limity skýtá koncept Bazální stimulace. Teoretická část obsahuje kapitoly pojednávající o ontogenezi dětského věku, kombinovaném postižení, Bazální stimulaci, Snoezelenu a konceptu Bazální stimulace. Praktická část bakalářské práce se skládá z realizace výzkumu. Výzkum byl prováděn na základě polostrukturovaného rozhovoru s pracovníky denního stacionáře vykonávajícími Bazální stimulaci. Přínosem bakalářské práce je nejen popis provádění konceptu Bazální stimulace u dětí s kombinovaným postižením, ale také může tato práce sloužit jako zpětná vazba pro zařízení, ve kterém byl výzkum prováděn. Dle výsledků výzkumu je koncept Bazální stimulace dětmi s kombinovaným postižením velice dobře přijímán. Personál stacionáře spatřuje u dětí s kombinovaným postižením zlepšení, které dává do souvislosti právě s prováděním tohoto konceptu. U dětí dochází k relaxaci, zklidnění a též k většímu uvědomění sebe sama, svého těla a také světa, který se rozprostírá kolem nich. Koncept Bazální stimulace není prospěšný jen pro děti s kombinovaným postižením, ale také pro personál. Mnoho osob z personálu se díky provozování tohoto konceptu naučilo větší empatii.
Možnosti uplatnění pracovníků přímé péče v denních stacionářích ve vybraném regionu
Matošková, Iva ; Hanušová, Jaroslava (vedoucí práce) ; Blažková, Veronika (oponent)
Diplomová práce se zabývá možnostmi uplatnění pracovníků přímé péče v denních stacionářích. Práce je rozdělena do dvou částí. Teoretická část poskytuje primární vhled do systému sociálních služeb se specifikací denních stacionářů jako služeb sociální péče dle zákona č. 108/2006 Sb., o sociálních službách. Dále pojednává o spektru profesí, které se mohou uplatnit v denních stacionářích na základě právního systému České republiky. V praktické části je předložen kvantitativní výzkum, jehož cílem bylo zjistit možnosti uplatnění pracovníků přímé péče v denních stacionářích ve vybraném regionu, kterým je kraj hlavní město Praha. Výzkum sleduje profesní proporcionalitu multidisciplinárních týmů s ohledem na úroveň a obor vzdělání a participaci pracovníků na činnostech realizovaných v denních stacionářích. Na základě výsledků výzkumu je v závěru práce navrženo doporučení pro praxi. Je zde představena ukázka práce s využitím metody inscenační a uplatněním principů zážitkového učení. Záměrem ukázky je rozvoj funkční komunikace a nácvik navazování sociálních kontaktů pro klienty s poruchou autistického spektra. Motivací pro činnosti je kniha Daisy Mrázkové Haló, Jácíčku.
Použití vybraných teorií sociální práce při práci s dětmi s kombinovaným postižením
FRIŠ, Martin
Práce se zabývá použitím vybraných teorií sociální práce při práci s dětmi s kombinovaným postižením v denních stacionářích v Plzeňském kraji. V teoretické části je vysvětlen pojem eklekticismus a jsou vybrány konkrétní teorie sociální práce, které lze využít při práci s dětmi s kombinovaným postižením. V praktické části je zpracován výsledek realizovaného kvalitativního výzkumu, ve kterém byly se šesti pracovníky provedeny rozhovory, jimiž bylo zjišťováno použití vybraných teorií sociální práce v praxi.
Spokojenost uživatelů s poskytovanými službami v Centru sociálních služeb Petrklíč
ZELENÁ, Nikola
Tématem bakalářské práce je zjištění spokojenosti uživatelů s poskytovanými službami v Centru sociálních služeb Petrklíč.Bakalářská práce je složena ze dvou částí,a to teoretické a praktické. Teoretická část se zabývá základními pojmy, jako jsou sociální služby, sociální práce, sociální pracovník a kvalita v sociálních službách. Další kapitola se zabývá spokojenosti uživatelů. Závěr teoretické části se věnuje Centru sociálních služeb Petrklíč, ve kterém byl proveden výzkum. V praktické části jsou vyhodnoceny výsledky výzkumu, jehož hlavním cílem bylo zhodnotit spokojenost uživatelů, popřípadě jejich zákonných zástupců, s nabídkou a kvalitou služeb Centra sociálních služeb Petrklíč. V oblasti výzkumu jsou stanoveny tři výzkumné otázky. V této části je zjišťováno, jaké služby jsou nabízeny a jaké služby uživatelé využívají. Dále se zaměřuje na celkové hodnocení nabídky a kvality služeb Centra sociálních služeb Petrklíč. K dosažení cílů byla využita technika kvalitativního výzkumu. Ke sběru dat byla použita metoda polostrukturovaného rozhovoru. Komunikačních partnerů bylo celkem osm a jejich odpovědi jsou zpracovány technikou otevřeného kódování. Výsledky jsou zaznamenány do tabulek a grafu. Výsledky výzkumu ukázaly skutečnost, že uživatelé Centra sociálních služeb Petrklíč nemají povědomí o tom, jaké služby nabízí, a tak někteří z nich nebyli schopni uvést, jaké služby by rádi nově začali využívat. Z výsledků dále vyplývá, že zařízení nabízí službu, kterou není schopno poskytnout a některým uživatelům a zákonným zástupcům tedy v zařízení chybí. Dále byly jmenovány i další služby, které by uživatelé v Centru sociálních služeb Petrklíč rádi uvítali. Není tedy možné říci, že jsou uživatelé či jejich zákonní zástupci s nabídkou poskytovaných služeb Petrklíč zcela spokojeni. S kvalitou poskytovaných služeb však jsou spokojeni. V závěru této práce je také uvedeno, jak by tato práce mohla pomoci Centru sociálních služeb Petrklíč.
Neurorehabilitace u pacientů po poškození mozku v Denním stacionáři Kliniky rehabilitačního lékařství
Stepanova, Kristina ; Angerová, Yvona (vedoucí práce) ; Matolínová, Vendula (oponent)
Autorka práce: Stepanova Kristina Vedoucí práce: MUDr. Yvona Angerová, Ph.D., MBA Název bakalářské práce: Neurorehabilitace u pacientů po poškození mozku v Denním stacionáři Kliniky rehabilitačního lékařství Abstrakt bakalářské práce: Neurorehabilitace představuje komplexní přístup k pacientovi, který je zajišťován interprofesionálním rehabilitačním týmem. Neurorehabilitace je obzvláště důležitá pro pacienty po poškození mozku s poruchami nejen motorickými, ale i kognitivními, fatickými a dalšími. Cílem bakalářské práce je zjistit a analyzovat možnosti rehabilitace podílející se na zlepšení funkčního stavu u osob po poškození mozku v Denním stacionáři Kliniky rehabilitačního lékařství (DS KRL). V rámci praktické části bylo provedeno šetření zpracované metodou obsahové analýzy chorobopisů 37 pacientů, kteří pobývali v DS KRL v období od listopadu 2010 do konce března 2012. Ve většině případů se jednalo o osoby po cévní mozkové příhodě. Získané údaje byly vyhodnoceny procentuálně a znázorněny v grafické podobě. Zpracování vstupních a výstupních hodnot testu FIM poukázalo na určitou souvislost mezi mírou zlepšení v testu FIM a věkem pacientů, procento zlepšení u osob mladších věkových kategorií bylo vyšší než u osob staršího věku. Největších zlepšení dosáhli pacienti s časovou prodlevou mezi datem poškození...
Názory rodičů, učitelů mateřských škol a pracovníků jeslí na možnost zařazení dvouletých dětí do mateřských škol
Bromová, Kateřina ; Kropáčková, Jana (vedoucí práce) ; Opravilová, Eva (oponent)
Diplomová práce s názvem "Názory rodičů, učitelů mateřských škol a personálu jeslí na možnost zařazení dvouletých dětí do mateřských škol" analyzuje specifika a problémy dnešních rodin s malými dětmi. Vymezuje pojem rané dětství, popisuje vývoj dítěte v batolecím věku a zároveň charakterizuje dnešní batole. Práce se věnuje problematice zralosti dětí pro vstup do mateřské školy. Dále diplomová práce přibližuje historii a současnou problematiku péče o děti mladší tří let v České republice, ve srovnání s vybranými zeměmi Evropy. Součástí diplomové práce je výzkumné šetření zaměřené na názory tří kategorií respondentů na eventuální možnost zařazení dětí od dvou let věku do mateřských škol (dále jen MŠ) jako plánu dalšího postupu týkajícího se problematiky systémového řešení agendy denní péče o děti do tří let věku v České republice. Cílem výzkumného šetření bylo zjistit, jak vnímají oslovení rodiče, pracovníci jeslí a předškolní pedagogové možnost zařazení dvouletých dětí do preprimárních výchovně - vzdělávacích institucí a zda jsou dnešní dvouleté děti zralé pro vstup do mateřských škol. V praktické části diplomové práce byly také porovnány osobní postoje mezi respondenty z jednotlivých kategorií. Na základě odpovědí výzkumného vzorku lze konstatovat, že dvouleté dítě za zralé a připravené, na...

Národní úložiště šedé literatury : Nalezeno 11 záznamů.   1 - 10další  přejít na záznam:
Chcete být upozorněni, pokud se objeví nové záznamy odpovídající tomuto dotazu?
Přihlásit se k odběru RSS.